zondag 13 maart 2011

Ding 3 RSS en Netvibes

RSS staat voor Really Simple Syndication. Hiermee kun je een lijst met feeds aanmaken, zodat je op de hoogte wordt gehouden van het laatste nieuws. Volgens opdracht heb ik in Google Reader een aantal RSS feeds toegevoegd en in mapjes gecategoriseerd, zodat ik snel de nieuwtjes kan bekijken. De meeste feeds geven interessante dingen, zodat je het gevaar loopt, veel tijd hier aan te besteden. In de dagelijkse routine blijf je echter goed op de hoogte. Maar ...als ik de volgende dag Google reader open, zijn al mijn abonnementen verdwenen! Dit gaat dus niet werken. Dus een abo op Netvibes genomen en dezelfde feeds nog een keer hier aangemaakt en d.m.v. tabs in categorieën verdeeld (in Google Reader kun je zelf mappen hiervoor aanmaken). Alleen het exporteren van de feeds vanuit Netvibes naar Google reader is mij nog niet gelukt.
Iemand tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten